wtorek, 10 marca 2015

sezon na pomarańcze

sezon na pomarańcze dobiega końca, ich cena jest w tej chwili chyba najkorzystniejsza ;) więc postanowiłam zamknąć trochę ich smaku w słoikach:)
pomarańczowo- jabłkowa marmolada !!! 
bardzo smaczna i prosta ;)
0,5 kg pomarańczy obranych
0,5 kg jabłek ze skórką (bez gniazd ;) )
1 opakowanie żel-fixu 3:1 lub 2:1
i cukier * ilość jak podana na opakowaniu żel-fixu (ja wsypałam o 1/3 mniej niż na opakowaniu)

owoce zblendować, dodać żel-fix i cukier, wszystko zagotować, w trakcie mieszać aby nie przywarło do garnka ;) wrzątek wlewać do słoików, postawić „do góry nogami” aby słoiki się zamknęły. Gotowe :) 
Ja robiłam w Thermomix (wyznaje mu miłość przynajmniej dwa razy na dobę);) więc tam wrzuciłam owocem, zmiksowałam, zasypałam cukrem i żel-fixem, nastawiłam na 10 min gotowania, po tym czasie przelewałam już do słoików ;) 


w niedzielę upiekłam do niej chałkę do popołudniowej kawki ;) ale z grzankami czy świeżą bułką smakuje hmmm wyśmienicie




9 komentarzy:

  1. boski musi być ich smak! Podaj przepis na chałkę :) może uda mi się zachęcić samą siebie do zrobienia dżemu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudowny !!! :D ;)
      i przepis na chałkę ; http://www.przepisownia.pl/przepisy/chałka/479601
      pozdrawiam
      O.

      Usuń
  2. Ależ mi smak narobiłaś :) Proszę o przepis na chałkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D proszę bardzo;
      http://www.przepisownia.pl/przepisy/chałka/479601
      :*

      Usuń
    2. Dziękuje :) idzie weekend wiec piec bede :)

      Usuń
    3. Tylko do mamusi sie muszę uśmiechnąć, bo takie cudo ma jak TY :)

      Usuń
  3. Hmm kusisz;) ile wyszło z tego sloiczkow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tej porcji wychodzą trzy słoiczki plus troche do miseczki :-)
      :*

      Usuń
  4. Daj znać Martuś czy smakował :* ;)

    OdpowiedzUsuń